Wijnand en Ellen Fietsreislog

Zwolle - Oude Willem - Gees - Zwolle (250 km)

Je kent het misschien wel van de reklame of van andere fantasievolle sfeerbeelden van Finland/Zweden: vlotten op bruisende rivieren vol met mooie blonde vrouwen. Ik dacht even dat ik tijdens een mooie fietstocht onlangs in Finland beland was......

Ik kon een paar dagen vrij nemen en had een mooi rondje vanuit Zwolle bedacht door Drente en Overijssel, de weersvoorspelling beloofde veel goeds, dus mijn spullen gepakt en vertrokken voor een paar heerlijke dagen fietsen.
Vanuit Zwolle ging ik via Meppel en Steenwijk het mooie Drente in, ik eindigde die dag in 'Oude Willem' op de camping van Staatsbosbeheer diep in het Drents-Friese Wold. Gelukkkig trof ik een trekkersveldje aan, meestal kun je dan met een beetje gelijkgestemden kamperen. Je staat dan meestal tussen mooie trekkerstentjes van andere wandelaars en fietsers. Op het veldje stonden al 2 andere tentjes, ik vond in een hoekje nog een mooi vrij plekje in de zon. Behalve het gekrijs van enkele kinderen op een trampoline 15 meter verderop was het heerlijk rustig en hoorde je verder alleen maar vogels. Na de tent te hebben opgezet en een mezelf omgekleed en opgefrist te hebben ben ik naar het naburige Diever gefietst om wat te eten en boodschappen te doen.

Bij terugkomst op de camping, zag ik dat er tentje bijgekomen was, naast de tent stond een mooie Santos fiets met een gifgroene kleur, aan de picknicktafel zat een vrouw een boek te lezen. Ze had een al even fel fleecevest aan als haar fiets. Ik dacht even 'dat zie je niet veel een vrouw die in haar eentje een meerdaagse fietstocht maakt. Stoer wijf', dacht ik!

Het was mooi weer, dus ik dacht ik ga nog even een heerlijke wandelroute lopen. Vanaf de camping starte een uitgezette route van 5km. Bij terugkomst was de dame met Santos fiets aan het eten, smakleijk zij ik, dank je zij ze terug. Na een tijdje kwamen er nog 2 vrouwen het veldje opgefietst, zij gingen naar een tent die er al stond. Ik dacht even wat is dit nu sta ik op een vrouwenveld of zo. Één van de vrouwen zij vriendelijk goedenavond en vroeg nieuwschierig waar ik vandaaag kwam en waar de volgende bestemming zou liggen. Ik vertelde dat ergens in oost Drent of Groningen is, waarschijnlijk weer op op een SSB camping. U bent alleen, vroeg ze nu, ja zei ik. Dan zit u zeker in het onderwijs, 'nee' zei ik, 'ik heb gewoon een paar dagen vrij genomen.'

Wordt vervolgd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!