Wijnand en Ellen Fietsreislog

Islandhopping

Dag 5

Sønderborg - Spodsbjerg 65 km

Vandaag 65 km gefietst, dat lijkt wat kort, maar met de vele heuvels én windkracht 6-7 vind ik het wel prima. Hele einden heb ik op adembenemend mooie gravelweggetjes gefietst, maar vanmiddag was ik dat ook even helemaal zat vanwege de harde wind in combinatie met een hellingshoek van 15%! Het moet natuurlijk wel leuk blijven...

Twee keer vandaag een veerboot genomen, eerst naar het eiland Ærø.

Op het eiland aangekomen ben ik van de ene naar de andere zijde gefietst (30 km) en het is zo mooi! Hier ga ik met Ellen zeker terugkomen.

Prachtige stranden, blauwe zee en niet geëxploiteerd dus heel natuurlijk.

mooie kusten

Daarna van Ærø naar Langeland gevaren, weer een uur, op deze boot heerlijk in de zon achter glas een tukje gedaan...

gravel weggetjes

Met de fiets dwars overgestoken naar Spodsbjerg. Hier een camping gevonden. Het waait zo hard dat mijn tent plat zou waaien dus heb ik een hut gehuurd.

trekkershut

Morgenochtend wil ik om 8.15 uur de boot nemen naar Lolland, en wil ik proberen op een camping in Nykobing te komen . Of ik dat ga halen zal vooral afhangen van het weer. Het wordt morgen minder zonnig en er wordt regen voorspeld, ik kan het me bijna niet voorstellen, vandaag nog de hele dag in de zon gefietst. Zonet in een heel oud en beetje verlopen strandhotel met drie wat luidruchtige en niet al te nuchtere biljarters, heb ik even een Deens biertje gedronken, wel verdiend voor vandaag. Ik ga pitten, god nat!

Reacties

Reacties

Koop

Ha Doorzetter! Je gaat als een speer, ondanks de harde wind. Lekker dat je er zo van geniet: daar doe je het voor... Kom je overigens nog meer fietsers tegen? Groet uit een vlak, maar mooi Maartensdijk.

Adri

Mazzelaar met zulk mooi weer. Dik verdiend denk ik.
En al lekker dicht bij Kopenhagen? Of vergis ik me in de schaal.
Suc6 verder.

Tante Greet

Wat gaat het toch hard,de week is bijna alweer voorbij.Toen wij daar geweest zijn vonden wij het daar ook zo mooi,en zo rustig.Wat ben je toch een flinkerd.Nog ff en dan ben je in Kopenhagen.Mooie stad.Geniet er nog maar van.Dikke kus.

The Swanborough clan

Wijnand, het einde is in zicht hou nog ff vol en als je het zwaar hebt denk je aan je zwager die je in gedachten uit de wind houdt (?!).
Geniet van de natuur en vwb terugkomen aldaar met Ellen, bespeur ik al een beetje heimwee....??.

Hit the road.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!