Wijnand en Ellen Fietsreislog

Lol op Lolland!

Dag 6

Spodsbjerg - Præstø 63 km (werkelijke afstand 183 km)

Om kwart over 8 met de boot overgestoken naar Tårs, vervolgens gefietst naar Nakskov, over dit gedeelte van ongeveer 12 km deed ik een uur! Met windkracht 6-7!! Geen pretje!

Zoals ik al eerder heb gezegd: het moet wel leuk blijven, daarnaast moet ik zaterdag a.s. ook op tijd in Kopenhagen zijn, met dit tempo ga ik dat niet halen. In Nakskov gaat een trein, die ben ik dan ook blijmoedig ingestapt...De treinreis vind ik zeer aangenaam, zo bouw ik even een extra rustdag in. En wat een lol op Lolland, van achter het raampje heb ik dit mooie eiland zitten bekijken. Heerlijk zonder die beukende wind op mijn kop. Zo heb ik de verloren tijd van de afgelopen dagen ingelopen. In de trein nog een leuk gesprek gevoerd met een gepensioneerde Deense meneer, die met zijn Batavus op weg is naar Kopenhagen, om fietsend de stad te bezoeken. In Vordingborg, ca. 120 km verderop, weer uitgestapt enverder fietsendrichting Præstø, de eerste helft pal tegen de wind, later meer met de wind in de rug. Maar ondanks de harde wind schijnt de zon nog steeds en dat heb ik het liefst...In Præstø overnacht ik in mijn tentje op een eenvoudige camping. Nu is het nog 135 km naar Kopenhagen, dat ga ik zeker halen!

Groetjes van Wijnand en bedankt voor al jullie reacties tot nu toe! Heerlijk dat er zo wordt meegeleefd!