Wijnand en Ellen Fietsreislog

De achtste dag

Vertrokken uit een bewolkt Alzingen om 9.00 uur, om 10.00 uur bereikte ik defranse grens.De eerste kilometers over de grens bestond het landschap uit industrie, niet geweldig dus, maar daarna werd het mooier en leek het meer op de lage belgische Ardennen. Gedurende de hele dag was de grote kerncentrale zichtbaar van Cattenon. De dorpjes die ik doorkruiste - het zijn er misschien wel totaal 50geweest - zagen er allemaal bijnahetzelfde uit, sober en schraal, met kerk in het midden en net buiten het dorp een kerkhof. Opvallend zijn de vele nieuwbouwwijkjes die buiten de dorpen gebouwd worden, met prachtige grote huizen.

Na een verder heerlijke en zonnige dag ben ik met 125 km op de dagtellerom 21.00 uur aangekomen in Chateau Salins, waar ikin een Gites d'etap, soort jeugdherberg deenigegast ben. Voor10 euro kan ik hier overnachten. Wel even zelfmijn potje koken.

Inmiddels heb ik besloten om niet verder af te zakken naar de Vogezen, wel heb ik de heuvels in de verte zien liggen, maar het lijkt me te zwaaren te veel tijd kosten om deze streek verder in te trekken. Daarom is het plan om morgen weer naar het noorden te fietsen, om dit keer via hetoostelijke deel van Luxemburg terug te gaan.

Reacties

Reacties

Harmke

Hier dan eindelijk een berichtje van je zussie.
Ik ben ontzettend trots op jou, gewoon doen waar je zin in heb..
Blijf je hart volgen en de weg volgt vanzelf...wat kun je één worden zo met de natuur, heerlijk.
Volgende keer gaan wij met z'n tweetjes naar Marokko, ook op de fiets?
Hou vol en geniet van het alleen zijn.
Ben benieuwd wat voor vogels je onderweg allemaal gezien heb...
Dikke knuffels van je zussie.

Ferdi en Irma

Hoi Wijnand, wat een prestatie heb je tot nu al geleverd! Je hebt je doel bereikt. Wat zal jou dat een goed gevoel hebben gegeven om nu in Frankrijk te staan......... We wensen je nog succes voor de terugreis !!!!!
Groetjes.

Sebo en greet

Hoi Wijnand,.
Wat ben je al ver gekomen ondanks de verschillende weersomstandigheden en de 'zware"etappes. Wij vinden het knap wat je doet.
Veel succes en zoals de sluzigers zeggen behouden vaart! Groeten Sebo en Greet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!