Wijnand en Ellen Fietsreislog

De tiende en elfde dag

Van St. Hubert (Fr) naar Born sur S没re (Lux) gefietst(100 km). Vertrokken om 9.00 uur na een fantastisch frans ontbijt. Voor het eerst echt verdwaald, via houthakkersweggetjes 10 km omgereden. Uiteindelijk via fnuikende franse heuvels bij de Moesel aangekomen. Deze zeker 50 km lang gevolgd tot aan het punt waar de S没re in de Moesel komt. Hele mooie tocht. Bij Wasserbillig de Pont genomen naar Luxemburg. Daar heerlijk gegeten: boerenomelet met ijs en vruchten. Hierna de S没re gevolgd en bij Born een camping gevonden, waar ik voor de zelfde prijs de gastenkamer aangeboden kreeg. Het was een prachtige dag, meerdere stukken zonder jas gefietst maar 's avonds wel heel moe!

Vandaag de elfde dag, Born (Lux) naarSch枚nberg (D) 110 km. Vandaag de S没re en de Our gevolgd, op grotendeels mooie fietspaden. Aangekomen in Echternach lekker koffie gedronken in een Konditorei mit Torte nat眉rlich. In Vianden aangekomen heerlijk geluncht! Tsjonge, ik heb wel echt vakantie! Vervolgens ging de route gedeeltelijk door de Eiffel, waarbij erover zeer korte afstand 500 m hoogte geklommen moest worden. Vervolgens voor de tweede keer verdwaald, weer 10 km en 1 陆 uuromgereden en tenslotteaangekomen in Sch枚nberg en daar een Zimmer Frei gevonden. Morgen gaat de route richting Limburg. Als het meezit ben ik misschien zondag al thuis!