Wijnand en Ellen Fietsreislog

De tiende en elfde dag

Van St. Hubert (Fr) naar Born sur Sûre (Lux) gefietst (100 km). Vertrokken om 9.00 uur na een fantastisch frans ontbijt. Voor het eerst echt verdwaald, via houthakkersweggetjes 10 km omgereden. Uiteindelijk via fnuikende franse heuvels bij de Moesel aangekomen. Deze zeker 50 km lang gevolgd tot aan het punt waar de Sûre in de Moesel komt. Hele mooie tocht. Bij Wasserbillig de Pont genomen naar Luxemburg. Daar heerlijk gegeten: boerenomelet met ijs en vruchten. Hierna de Sûre gevolgd en bij Born een camping gevonden, waar ik voor de zelfde prijs de gastenkamer aangeboden kreeg. Het was een prachtige dag, meerdere stukken zonder jas gefietst maar 's avonds wel heel moe!

Vandaag de elfde dag, Born (Lux)  naarSchönberg (D) 110 km. Vandaag de Sûre en de Our gevolgd, op grotendeels mooie fietspaden. Aangekomen in Echternach lekker koffie gedronken in een Konditorei mit Torte natürlich. In Vianden aangekomen heerlijk geluncht! Tsjonge, ik heb wel echt vakantie! Vervolgens ging de route gedeeltelijk door de Eiffel, waarbij er over zeer korte afstand 500 m hoogte geklommen moest worden. Vervolgens voor de tweede keer verdwaald, weer 10 km en 1 ½ uur omgereden en tenslotte aangekomen in Schönberg en daar een Zimmer Frei gevonden. Morgen gaat de route richting Limburg. Als het meezit ben ik misschien zondag al thuis!