Wijnand en Ellen Fietsreislog

Slotverhaal

Beste allemaal,

Zoals jullie weten ben ik al weer een week thuis en al weer bijna aan een nieuwe reis toe (grapje). Er op terugkijkend is mijn reis een geweldige ervaring geweest. Bij de start was het even wennen, ik vond het toch wel moeilijk om ‘thuis' achter te laten, maar na een aantal dagen was het eigenlijk wel fijn om eens helemaal op mezelf te zijn en alles zelf te bepalen, zoals wanneer stop ik, in welk tempo ga ik, wanneer ga ik eten enz.

Ik kan iedereen aanraden om de landen en de gebieden fietsend te ervaren. Ik hoorde en zag de hele dag vogels, waterstroompjes en het zoemende geluid van mijn fietsbanden over de weg. De gebieden waar ik doorheen trok waren heel afwisselend en ik zag voortdurend wel iets. Of het nu dorpjes waren of een mooi landhuis of een kasteel, ik reed eigenlijk de hele dag door een ansichtkaart.

Het fietsen ging aanvankelijk erg goed maar het deel door de Ardennen op de heenreis vond ik erg zwaar en kreeg daarbij wat lichte blessures. Af en toe heb ik er wel helemaal doorheen gezeten en ben ik mezelf behoorlijk tegengekomen. Maar het ‘zware' van het klimmen en dalen ging wennen en mijn conditie verbeterde met de dag en de blessures verdwenen.

Ik heb zoveel mogelijk gekampeerd, niet altijd even comfortabel maar wel het meest avontuurlijk. Een aantal keren werd nachtvorst voorspeld (-5) en een aantal keren kon ik geen geschikte camping vinden of het werd door omstandigheden te laat. Op deze momenten overnachtte ik in een Bed & Breakfest of hotelkamer. Een aantal keren kreeg ik op campings spontaan een gratis overnachting of voor dezelfde prijs een kamer aangeboden. Soms kreeg ik dan ook het gevoel dat er ‘engeltjes' meereisden. Dit werd nog eens versterkt door de vele Maria- en Jezusbeelden die ik onderweg tegenkwam.

Ik had elke dag even contact met Ellen, zei zorgde grotendeels voor het plaatsen van de reisverhalen. Ik hoorde dan tevens jullie reacties. Dat vond ik erg fijn, bedankt hiervoor. Ik heb sommige verhalen nog voorzien van wat foto's en ik heb nog een filmpje gemaakt. 5 mei ga ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever, ik heb er zin in!

Nogmaals wil ik iedereen bedanken en alle goeds toewensen.

Au revoir!

Wijnand.

Reacties

Reacties

harmke mailly

Mooie filmpjes, en een mooie afsluiting van je grote reis.
Heel veel succes met je nieuwe start...fris en fruitig ga je er weer tegenaan.
Ben erg trors op jouxxxxxxx van je zussie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!