Wijnand en Ellen Fietsreislog

Trip naar Israel

Hoe het allemaal begon ......

Woensdag 16 september

T. mijn collega en vakgroephoofd komt naar mij toegelopen en zegt: 'Zeg Wijnand zou jij voor D. naar Israel willen?' 'Eh, uh, Ja!' Antwoord ik een beetje onzeker, waar gaat het over, wat is het voor een project?' Vraag ik terug. 'Het is iets met een haven in Israel', het is urgent en je moet er zo snel mogelijk naartoe' zegt T. terug. 'Gaaf, maar ik moet even ruggespraak houden met het thuisfront en ik heb nog wat operationele zaken lopen' zeg ik enthousiast. Zo ging het dus, ik heb intussen wat meer info en vandaag, donderdag is alles al geregeld. De tickets zijn geregeld door het D. reisbureau en het hotel is ook al geboekt. Ik vlieg a.s. zondag om 21:00 h naar Tel Aviv en kom terug op vrijdag om 09:00h in Amsterdam. Het is vlucht 461 van de KLM, ik vlieg met een Boeing 737-900.

In het kort wat ik daar ga doen:

D. is bezig met een project voor een haven in A. ten zuiden van Tel Aviv. Voor dit project zijn een 15-tal internationale contracten opgesteld. Deze contracten zijn onvolledig en zijn niet juist opgesteld. Mijn taak is nu om deze contracten te corrigeren. Daar heb ik ongeveer 4 dagen de tijd voor. Ik verblijf in het T. hotel in Tel Aviv,vlak bij de Middelandse zee,het D. kantoor ligtongeveer 2 km verder. Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden. Allemaal heel spannend, ik heb er zin in!

Mijn Hotel

21 september 2009 Aangekomen in Tel Aviv

Vanmorgen ben ik om 02:30 uur plaatselijke tijd (het is hier een uur later) geland. Om 03:45 uur was ik in het hotel. Ik heb uitzicht op zee, er waren zelfs al mensen aan het zwemmen.

Straks moet er natuurlijk wel gewerkt worden. Maar eers even relaxed ontbijten met mijn collega om 09:30 uur.

mijn vliegtuig, een Boeing 737-900 taxied naar de gate

uitzicht vanuit het hotel op de Middellandse zee

ook vanuit het hotelraam gezien

24 september 2009 Last day in Tel Aviv

Hallo allemaal, leuk dat jullie zo meeleven. Ik heb deze week een leuke klus gehad, het reviewen van internationale contracten voor de nieuwe container terminal in A. (ten zuiden van Tel Aviv)

Het is me goed afgegaan, ik hoop hierdoor natuurlijk goodwil te hebben gekweekt voor meer van dit soort reisjes. Ik maak wel lange dagen: van 9 tot 20:00 uur. Maakt niet uit ik heb het geweldig hier. Tel Aviv is echt een wereldstad, het is er druk, sommige gedeelten zijn niet zo mooi andere gedeelten zijn prachtig nieuw opgebouwd. En het ligt heel mooi aan de zee, daar zijn veel hotels en mooie terrasjes en restaurants/clubs. Ik voel me hier erg veilig, het is niet echt Arabish of zo. De bevolking is erg vriendelijk en multiculti. (Joden komen van over de hele wereld).

Gisteravond waren we in old Jaffa, dit doet wel weer arabish aan en je voelt hiet de oude (bijbelse) geschiedenis. Affijn vanacht vertrekt mijn vliegtuig om 05:05h en ik moet er om 02:00h zijn!

Morgen ben ik dan fijn weer thuis.

Wijnand

old Jaffa

25 september 2009 Ben Gurion Airport Tel aviv

Een laatste groet over 20 min. mag ik aan board.

groet

Wijnand

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!