Wijnand en Ellen Fietsreislog

Dag 2: "Wat is er mooier dan een stukkie fietsen als de zon schijnt!"

37 km

Als we wakker worden schijnt de zon, heerlijk! Dus een goede reden om weer eens “Dank je wel voor de zon!” te zingen…en hoewel het nog erg koud aanvoelt buiten staan we om 10 uur gepakt en gezakt en vertrekken we noordwaarts. Even buiten de camping merken we dat de wind het ook nog goed volhoudt, zeker weer kracht 4 en we hebben een lang stuk polder voor de boeg. Dat wordt weer buffelen. Eenmaal aangekomen in Lemmer besluiten we lekker lang te pauzeren. Beetje door het dorp wandelen en lekker eten bij een visrestaurant. Dat gaat er in als koek!

Vol energie beginnen we aan het laatste stuk van ongeveer 20 km. Met mij wil het niet zo vlotten, mijn zitvlak gaat erg protesteren (ik leg het verder niet uit) en we moeten vaak stoppen. Gelukkig krijgen we een flink stuk met de wind in de rug, dat scheelt een boel. We ontdekken in Oudemirdum een fietsenzaak en kopen er nogal spontaan een nieuw zadel voor mij. Ik heb hem nog niet goed kunnen testen want we waren vlakbij onze tweede overnachtingsplaats op camping de Waps. Weer een blokhut (genaamd Jannie, we noemen haar juffrouw Jannie) met kachel. Op de camping is verwarmd sanitair waar ik meteen onder de douche ben gaan staan, heerlijk! Morgen richting Harlingen, een heel stuk voor de boeg, ik hoop dan profijt van mijn nieuwe zadel te krijgen…dat zal ook fijn zijn voor Wijnand, ik klaag nogal veel….maar ja hij heeft dan ook nergens last van en vindt het allemaal heerlijk.

We zagen dat een aantal e-mailadressen niet goed in de lijst stonden, dus enkelen van jullie hebben dag 1 niet ontvangen. JP: wat een goed idee van je om een winkel in fietsspullen te beginnen, we gaan er over nadenken….

Marije, liefie, we zijn heel trots op je dat je het zo goed doet allemaal samen met Ivo, en we missen jou ook hoor, en Ivo, en Wouter (heeft gebeld uit Berlijn!) en Tim en Joepie en DikkieDik en Snoopy en Jojo. En denk je ook nog aan onze vis, hij is nog maar alleen en heeft dus wel wat extra aandacht nodig, dus wel graag een beetje tegen hem praten af en toe…voor allemaal een kus: xxxxxxxx

Groetjes aan jullie allen en veel liefs van Wijnand en Ellen.

Koop

Hallo kanjers! Wat een gezellige verhalen en wat dag 1 betreft: die hebben we inderdaad gemist, maar vandaag lekker bijgelezen. En ondanks de regen, wind en kou: dat van die blokhut klint prima! Vandaag moet beter zijn geweest...
Leuk geschreven hoor! We verwachten nu iedere dag een uitgebreid verhaal met foto's!

Jullie gezellige familie!

Berdien en Maarten

Hee fietsers!!
Wat een leuk verhaal om te lezen! Wij hebben ook deel 1 gemist, maar dat geeft niet. Deel 2 maakt alles goed, haha!!
Liefs uit de Meern

Tante Greet

Het is nog steeds koud.Marielle is vandaag jarig,en we hebben wel eens lekker buiten gezeten,maar nu zaten we binnen met een dikke trui aan.Dus je kontje deed een beetje zeer.Maar goed een nieuw zadel.En gelukkig verwarmd sanitair,heb je wel nodig.succes morgen naar Harlingen.leuk om dit zo mee te beleven.Kusje.