Wijnand en Ellen Fietsreislog

Dag 3: Weer een mooie dag!

48 km

We kunnen jullie een erg goed Italiaans restaurantje in Harlingen aanraden, Roma genaamd, want daar hebben we net superlekker gegeten! En dat mocht ook, want we hebben er weer een stevig dagje opzitten….nu zitten we in wederom een blokhut (zonder verwarming shit) in Harlingen. De dag begon lekker zonnig vandaag, om half 11 zitten we op de fiets. Het lijkt wat minder koud, de wind wat minder hard en alles ziet er zo mooi uit met een zonnetje. We rijden via het Rijsterbos richting de Galamadammen, vroeger een brug, nu een aquaduct. Daarna verder noordwaarts richting Workum. In de tijd van onze zeilboot kwamen we jaarlijks in dit leuke dorp. Ook heel leuk dat het vandaag Bevrijdingsdag is, overal zijn festiviteiten en op elke kerktoren wappert de Nederlandse vlag.

Via Gaast fietsen we naar Makkum, en zo verder richting de Afsluitdijk. Nu is het al in de middag en begint de wind ook aan te trekken. We gaan onder de weg van de Afsluitdijk door nog verder naar het noorden en nu wordt het echt zwaar. Via de Waddenzeedijk fietsen we het laatste eind naar Harlingen, er lijkt geen einde aan te komen.

Om half 6 komen we aan bij de camping, behoorlijk verwaaid. We hebben honger dus gooien we al onze fietstassen in de blokhut en rijden naar het centrum, waar we de fijne Italiaan vinden….nog even uitbuiken en dan gaan we pitten, morgen nemen we de boot van 9.45 uur naar Terschelling, waar ons een heerlijk verwarmde hotelkamer wacht…(hopelijk!).

Groetjes aan allemaal en dikke knuffels voor onze dochter! Xxxx

Wijnand en Ellen.

p.s. met mijn achterste gaat het vandaag een stuk beter, tenminste de eerste 20 km wel, daarna hebben we het er maar niet meer over…

JP

Mooie verhalen en dito plaatjes. Fijn ook dat het derriere in vorm raakt. Veel plezier op Terschelling!

Gienke en Koop

Ha! Ik ken die lange trip langs het water naar Harlingen - voor Oerol kom ik er een paar keer per jaar langs, maar dan met de auto. Maar lang is-ie, zelfs dan. Respect om dat met de bike te doen!!! Morgen lekker op de boot (de snelle?) en dan een heerlijke hotelkamer. Leuk hoor! xxx Maartensdijk

Annemarie

Hi Ellen&Wijnand!

Leuke verhalen!! Vaak zijn dingen veel leuker (een lekkere maaltijd, warme hotelkamer, leuk dorp) als je ervoor hebt afgezien (regen, hard fietsen) dus respect voor jullie!! Mooie foto's, het lijkt wel of je marije's camera hebt gebruikt! op die foto ziet die weg er ook echt oneindig uit...

Komende dagen hopelijk lekker weer! Geniet er nog van, xxx Annemarie

Tante Greet

Jullie zijn toch wel erg goed bezig.Knap hoor.Ik heb bewondering voor jullie.Het weer is ook niet zo lekker.Fijn vandaag in een Hotel.Lekker warm bad,en bed.Lekker eten ,kom je helemaal van bij.Kusjes

Berdien+Maarten

Zo, dat is inderdaad een ondeindige weg! Maar dan is het inderdaad zo dat het eten je daarna lekkerder smaakt en je een goede stoel toch meer waardeert, haha! Leuk om jullie verhalen zo te lezen!!