Wijnand en Ellen Fietsreislog

Bestemming fietsvakantie voorjaar 2008

Ik ben eruit! De route welke ik wil gaan fietsen loopt van Zwolle richtingNoord Frankrijkv.v..

Globale route: Langs de IJssel door de Heuvels van Groesbeek verder langs de Maas naar Maastricht. Vervolgens door het zuidlimburgse heuvellandschap door de Belgische- Luxemburgse- en Franse Ardennen. Dan via de NoordelijkeVogezen en een stukje Duitse Eifel door luxemburgen Oost Belgie (Hoge Venen) weer terug naar Nederland.

Dus:

Via de Noord-Zuidroute LF3 van Zwolle naar Maastricht.

Dan via de route 'de groene weg naar de middellandse zee' naar Noord Frankrijk.

Vervolgens via de route 'onbegrensd fietsen van Maastricht naar Rome' terug naar Maastricht.

Via de LF3 weer naar Zwolle.

arie bloed

Mooie site wijnand en mooi plan natuurlijk.
Als je van historische steden en steden(schoon) houdt, zou je een déviation over Nancy en vestingstadje Langres moeten maken. En dan via Dôle en Dijon (ook prachtig) naar Marnay.
En dan de rivieren Doubs... en Loue.
Prachtig allemaal.
Veel plezier bij de voorbereiding alvast.

Arie, Borne

linda oudijk

Wijnand
wat een ontzettend leuke foto heb je bovenaan staan.
Ik heb zelf onbegrenst gefietst van huis naar rome en via Reitsma terug. Ik vond benjamins wat vaag in zijn beschrijvingen. Op het forum van de wereldfietser staat een draadje over de verschillen tussen de beide routes.
Veel plezier.
Linda

Wijnand

Bedankt voor je leuke reaktie.
groet, Wijnand.

Frans

Hoi Wijnand, zowel de LF3, de groene route en de weg naar Rome zijn (ondermeer) door ons gefietst. Wat wij vooral vervelend vonden was het dooie landschap in Noord-Frankrijk. Omdat wij dit in de zomer gefietst hebben geldt dat voor jou niet. In de zomer zie je er alleen maar stofwolken ivm het binnenhalen van het graan. Misschien dat je op onze site www.fransencarmen.nl nog iets aan info kunt vinden. Voor vragen mag je natuurlijk altijd mailen. Succes!!