Wijnand en Ellen Fietsreislog

Traningsrondje Zwolle - Kampen - Drontermeer 50km

Ik wilde vandaag het volgende rondje fietsen: Zwolle - Kampen - Elburg - Zwolle, het liep echter anders. Zo reed ik bij Wilsum a/d IJssel in een autorally. Een vrouwelijke verkeersregelaar hield mij aan met de vraag: waar gaat u heen? Ik zei een beetje flauw: waar de weg mij brengt mevrouw! U mag niet verder zei ze. Waarop ik zei: zo da's ook wat! Als u hier van de dijk afgaat dan komt u vanzelf op de grote weg naar Kampen zei ze. Zo gezegd zo gedaan. Echter na 200m kom ik weer op dezelfde dijk uit met weer van die verkeersregelaars. Intussen stonden er nog 2 fietsers. Voor deze keer mogen jullie even verder maar dan moeten jullie wel gaan lopen en over 200m afslaan richting de grote weg naar Kampen. Ja ja dat zullen we doen, zeiden we als goede burgers. Bij de roggebotsluis aangekomen wilde ik door het bos naar Elburg, ik zag nog dat het fietsbordje met de tekst Elburg doorgehaald was met plakband. Zo eigenwijs als ik ben toch maar door gefietst. Na een aantal kilometers liep ik totaal vast tegen zandruggen en bouwhekken. Het bleek te maken te hebben met de aanleg van de tunnel door het Drontermeer t.b.v. de Hanzelijn.

Ik kon dus echt niet verder, er zat maar 1 ding op: terug naar kampen. Het was inmiddels 15:15h. Vervolgens ben ik via alerlei normaal gesproken rustige binnenweggetjes weer naar huis gefietst. Al die binnen weggetjes stonden afgeladen met gepimpte auto's van de toeschouwers van de rally. Wat een ellende. Volgende keer beter.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!