Wijnand en Ellen Fietsreislog

Testfietstocht Zwolle-Boijl vv 20,21 maart 2008 140km

Omdat ik binnenkort vertrek voor 'de tocht' heb ik het fietsen met volledige bepakking en kampeeruitrusting getest. De route ging via de weeribben naar het plaatsje Boijl in friesland. De camping de Bekhofschans(natuurkampeerterrein) is één van de weinige campings welke het hele jaar open is.

het plaatsje Nederland

Het weerbericht was zeer slecht: 100% kans op neerslag. Op de eerste dag heb ik het droog gehouden to 14:00h, de nacht en de volgende dag heeft het vrijwel constant geregend. Het regende zelfs zo erg dat de eigenares van de camping mijeen appartement aanbood. Dit vriendelijke verzoek heb ik uiteraard geweigerd, ik wilde immers alles testen. Ik moest het dan maar zelf weten zei ze. De volgende dag zag ik dat ze de sleutel in de deur van het appatement had laten zitten....... Ik en het paardDiablos waren de enigen die het aan durften om 'buiten' te slapen.

de volgende dag: alles is zompig en kletsnat, in de tent was alles droog

Ik heb die nacht alles droog gehouden en ik had het redelijk warm, het was buiten ca 3 graden en in de tent 7,5 graden. 's morgens ben ik rustig opgestaan en heb ontbeten met een mok koffie en zelfs een gekookt eitje.

ontbijt

Na het inpakken ben ik om 09:30h vertrokken. De route ging door drente richting Meppel. Een uur later begon het zodanig te regenen dat het regenpak en de overschoenen aan moesten. Dat fietst niet geweldig, maar je blijft tenminste droog. Je zweet wel meer! Verder is behalve mijn fietsschoenen alles bevallen qua spullen. De fietsschoenen hebben kleine ventilatiesleufjes aan de zijkant waardoor je bij het staan in een klein plasje water onmiddelijk natte voeten hebt. Die gaan dus straks niet mee! Ik denk dat ik mijn wandelschoenen maar mee neem.

dreigende luchten op de terugweg

14:00h was ik weer thuis.

Ellen had intussen al een lekker warm bad klaar staan ........

Reacties

Reacties

`Wouter

Hee wijnand,

Leuk dat je helemaal zo in de band van fietsen bend. Ik zie dit heel erg terug in me zelf met scooters. Ook op ons forum plaatsen we ook projecten hoe we scooters bouwen. Dat lijkt heel erg hierop alleen gaat het dan over fietsen.

Maar wel leuk en tog wel zwaar lijkt het mij.

Groetjes

Wouter

Dirk van de Bekhofschans

Leuk te lezen Wijnand!. Alleen op 1 punt een correctie, anders raken andere gasten wat in de war. Mijn paard heet Diablos, de bak waar hij in staat heet met een mooi woord Paddock. Ook Diablos is niet te verleiden om binnen te slapen.
Hopelijk tot ziens op de Bekhofschans
Groeten
Marianne, Beau, Dirk en je lotgenoot Diablos

Jan Pieter

Mooi verhaal man! Dat je onder dergelijke omstandigheden ook nog een eitje kunt koken zegt veel over je, in positieve zin uiteraard!

Dr. Bob

Na gisteravond "live" met je gepraat te hebben, zojuist even je verslag op de site met foto's bekeken. Zoals je al zei een aardige test kwa regenval en koude. Hopen dat je over ca. 3 weken wat aangenamere temperaturen en weer hebt. nog ff wat test tochtjes en dan gaan!!
We volgen je, groet uit Swanborough

P.S. Klasse dat je niet voor de eigenaresse in het appartement gekozen hebt maar samen met het paard op stok bent gegaan. (Ze was niet meer zo jong meer zeker?!)
We volgen je, groet uit Swanborough

greet

Hallo die Wijand ik vind je een regelrechte held!!Als ik het lees krijg ik het al koud. laatst was ik, en dat was ook vrijdag aan mijn conditie aan het werken (haha) en ben drie keer nat gehageld, gesneeuwd en daar word ik niet vrolijk van! Dus hulde voor jou.

syb

Goed man, en dat met die kou van afgelopen dagen...
Heb je al overwogen om naar het norden ipv zuiden te gaan, kun je nu makkelijk aan natuurlijk...
Mail je nog info over provincie.
groet Syb

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!