Wijnand en Ellen Fietsreislog

Veel wind, veel zoeken en Glück haben!

Dringenburg - Glückstadt 138 km

Mijn eerste nacht goed geslapen, wel vroeg wakker geworden, maar wat is er mooier dan wakker worden van een vogelkoor....om 8.30 uur zit ik gepakt en gezakt op mijn fiets met opnieuw fantastisch weer. Strak blauwe lucht en een zonnetje! Het landschap is hier heel mooi en lijkt een beetje op de lage Ardennen , wat heuvelachtig, hoogtes tot 60 meter dus goed te fietsen. Ik heb echter de hele dag wind tegen, 4 Bft, dit maakt de tocht heel zwaar. Met de veerboot de Weser overgestoken, je kunt goed zien dat het een getijdenrivier is, het doet aan als een zee.

veerboot over de Weser

Na 100 km wil ik graag stoppen omdat ik het best zwaar vind, maar het lukt me niet om een camping te vinden. Dan maar doortrappen naar de beoogde camping aan de Elbe. Ook daar kan ik de camping niet vinden, geen bordjes, geen verwijzingen, niet op kaartjes afgedrukt en een meneer zegt dat er helemaal geen camping is...dan maar weer verder. Om 20.00 uur besluit ik de Elbe met een veerboot over te steken, een heel brede rivier (3 km?) de overtocht duurt 20 minuten. Ik kom aan in Glückstadt en daar heb ik Glück, ik vind een hotelletje. Na ruim 12 uur onderweg te zijn is er geen haar op mijn hoofd die er nog over denkt een camping te zoeken.

uitzicht vanuit het hotel

Mijn fiets mag lekker binnenstaan en in het dorp vind ik een chinees waar ik heerlijk van opknap. Zonet een douche genomen, ik kan mijn bed in! Morgen ga ik op weg naar de Deense grens, hopelijk vind ik daar een camping...Welterusten en groeten!

Reacties

Reacties

Jan Pieter

Tsjonge, is de wind doorgaands zuidwest, is het uitgerekend deze week vooral oost. Dat maakt je prestatie achteraf natuurlijk des te indrukwekkender. Maar laat ik niet op de zaak vooruit lopen, geniet maar even lekker in een hotel :-)

Annemarie

Na een dag bikkelen lekker een chineesje en een hotel: verdiend zeg ik! Gaaf dat je deze tocht doet, superleuk om vanaf hier te volgen!
Gelukkig is het daar lekker weer: gister was het hier bloedheet (BLOEDheet), 35 graden en dryyyy maar vandaag bewolkt, best fijn!

Geniet van de strakblauwe luchtjes en de frisse lucht!
Dikke kus vanuit Perth

gienke

ha die wijnand,
het minst leuke van de tocht is wel het gezoek naar een camping lijkt me....als je dan na een flinke blikkont ergens neer wil strijken.....dan geen zin meer in een puzzeltocht, een hotelletje is dan wel erg super....
succes met de volgende etappe!!!!
kus gienke

Berdien en Maarten

Wow, zo'n hele tocht met tegenwind...ik kan me voorstellen dat dat zwaar is (ik vond tegenwind naar school al erg;))!
Dan is het zeker lekker hoor, even douchen in je hotelkamer en wat eten!
Fijne 2e paasdag he!:)
Kus Berdien en Maarten

Pa en Mam

Hallo Wijnand,
Wat voor jou een fijne dag was, was ook voor ons een fijne dag: samen met Ellen en de kids aan de maaltijd
bij ons thuis...komt zelden voor!
Jammer voor je dat je steeds tegenwind hebt, dat is dan pure pech...maar waar zijn de campings gebleven, je had ze toch al uitgezocht?
Gelukkig zijn er zeer comfortabele vervangingen, nietwaar?
We wensen je een fijne reis verder en wachten je
verhalen graag af.
Groetjes van ons,
Mam

Tante Greet

Hoi wijnand
Ik kan me voorstellen dat je baalt dat je geen caming kunt vinden.Maar in een hotel slapen heeft ook wat hé.Wat is de natuur dan mooi hé,jij ziet juist de mooie plekken.Veel succes vandaag.Dikke kus.

Swanborough clan

He Wijnand,

goed om te horen dat je lekker weer hebt, die wind neem jij met je turbodijen toch op de koop toe.
Denk je erom dat je je goed insmeert met die brandende Noordduitse zon.
We houden je in de gaten en hopen dat je zulk goed weer houdt.
Blijf genieten en kijk uit voor laagvliegende paashazen.
Hit the road,
Bob en aanhang!

Stella

Hey Wijnand,

Alweer bijna bij de Deense grens! Super. We doen het je niet na. Vanmiddag met Louis een rondje Hasselt gefietst. Halverwege vinden we dat we al een witbiertje verdiend hebben. Achteraf niet slim als je de tweede helft tegen de wind in moet. Zulke beginnersfoutjes maak jij allang niet meer en een rondje Hasselt is peanuts vergeleken met de afstanden die jij aflegd. Mocht je met dit mooie weer onderweg toch in de verleiding komen,.... het bier in Denemarken is erg duur. Dan smaakt het op het eind van de dag des te lekkerder!
Geniet ze!
Stella

Harm de Groot

Heey Weinand,
Wat is een blikkont precies, wat zijn de verschijnselen.
Kon het in Van Dale niet vinden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!