Wijnand en Ellen Fietsreislog

Ontmoeting met de Vikingen

Dag 3

Glückstadt - Schleswig 106 km

Na een werkelijk heerlijk ontbijt in het hotel, met eitjes, jus d'orange en koffie, zat ik om 8.45 uur al weer op de fiets. Het lijkt weer een heerlijke dag te worden en ik geniet enorm van het prachtige landschap. Langzamerhand begint de stijl en de sfeer van het land te veranderen, Denemarken komt in zicht! Er wordt hier ook een vreemd dialect gesproken, een mengeling van Duits en Deens. Ik word begroet met ‘Moi'!

regelmatig zie ik de sticker van de Jutlandroute

Op veel stukken heb ik de wind in de rug of van opzij, een verademing! Het fietsen gaat vandaag een stuk makkelijker. Met een pont steek ik het Noord-oostzee kanaal over en daarna lig ik heerlijk een half uurtje langs het kanaal in de zon. Onderweg zie ik veel oude overblijfselen van de Vikingen, zoals grafheuvels en verdedigingswerken. Ook rijd ik over een deel van de Oschenweg, een oude Viking handelsroute, sommige stukken stammen van voor onze jaartelling! Echt kicken!!! Je voelt het verleden hier.

de Oschenweg

replika van een steen uit de Vikingtijd (jaar 900), de echte ligt in een museum

Na ruim 100 km vond ik gelukkig dit keer mijn camping snel. Het ligt aan de Schei, wat een verbinding heeft met de Oostzee. Morgen op weg naar Denemarken, de grens ligt op ongeveer 50 km hier vandaan.Het koelt nu snel af en het weer voor morgen lijkt wat minder goed te worden. Ik ga maar vroeg onder de wol. Vanavond heb ik geprobeerd ergens te internetten omdat ik graag wat foto's op het log wil zetten, maar dat is helaas nog niet gelukt, morgen doe ik een nieuwe poging. Van Ellen hoor ik alle reacties, zo leuk! Bedankt daarvoor! Ik meld mij morgen weer, Gutenacht! Wijnand.

Reacties

Reacties

Je enige echte dochter. :D

Dag papio! Ik kwam vanmiddag in apeldoorn (ik was weer een chillaxen met mijn friends!) en ik zag een fietser bepakt en bezakt langs komen ;) ik dacht gelijk aan jou! Ik hoop dat je het naar je zin hebt, en je ook weer snel thuis bent! :P

Kus! Je enige echte dochter, Marije!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!