Wijnand en Ellen Fietsreislog

Hoezo Denemarken vlak?

Dag 4

Schleswig - Sønderborg 94 km.

Vanmorgen al weer vroeg uit de veren en een ontbijtje gescoord voor 3.50 euro: zwei Brötchen Kaffee und ein gekochtes Ei. Super! Snel na mijn vertrek gaat het al weer door zeer mooie landschappen en het weer blijft ook maar mooi. Wat ben ik toch een bofkont. Om 13.00 uur de Deense grens overgestoken, weer een leuk moment in deze reis...

kicken, ik ben bij de Deense grens

In Padburg een half uur gezocht naar de juiste fietsroute. De route die ik vervolgens fiets is grotendeels onverhard en regelmatig zeer steil. Hoezo Denemarken is vlak?

Denemarken vlak?

Ook hoor je weleens dat het een saai land is, ik begrijp er niets van: het is hier fantastisch! Ik fiets hele einden langs de zee, het lijkt wel een beetje Normandië maar nog mooier en frisser. Ik sta bijna om de 250 m stil om een foto te maken, want ik zie constant mooie huizen, vergezichten, schepen en eilanden. (Zo jammer dat ik mijn foto's nog steeds niet kan uploaden!) Het vele klimmen en de sterke oostenwind maken het vandaag wel erg zwaar. In Sønderborg vind ik het dan ook na 94 km welletjes en zie ik gelukkig een camping aldaar.

Sønderborg, erg mooi stadje

Een typisch Deense camping met alles erop en eraan, zoals een keuken, recreatieruimte met tv en perfect sanitair. Ik kook mijn eigen potje (voor degenen die denken dat ik alleen maar bij de Chinees zit...) en duik zo direct mijn nest weer in.

Indtil i morgen!! (tot morgen!) Groetjes van Wijnand.

Reacties

Reacties

Jan Pieter

Mooi verhaal weer! Er is nu maar een manier om de taal snel te leren en dat is door het meteen te spreken: "en rigtig god tur, og send os hurtigt billeder endnu!"

Tante Greet

Dat je nu al in Denemarken zit.Geweldig.En wat fijn dat het steeds mooi weer is.Wat zie je zo toch hoe mooi de natuur is.Wat goed dat jij ook nog eten kook.Succes verder.Dikke kus

Mam en pa

Hee bofkont, wat heb je het toch mooi en wat goed getroffen met het weer. Je Duits is niet helemaal "jedat", maar richt je nu maar op het Deens, wist jij trouwens dat Jan Pieter zo goed Deens spreekt?
Hou vol je bent er bijna!
Heel veel groetjes van ons,
Mam en pa

Berdien en Maarten

Hee Wijnand! Mooi verhaal weer! Leuk om het zo te volgen. De fotos zet je gewoon thuis op de site, kunnen we ze achteraf bekijken! Ook leuk!
Succes nog even, je bent er bijna inderdaad! We lezen het wel weer!:)
XXX van ons uit de Meern

Stella

Hey Wijnand, heerlijk om te lezen dat je er zo van geniet! Voor ons dubbel leuk om te lezen, omdat het mooie herinneringen bij ons oproept aan vakanties die wij al weer heel wat jaren geleden in Denemarken hebben doorgebracht. Op Lolland hebben we ook nog gekampeerd....ik ga de foto's maar weer eens opzoeken!
Hopelijk stelt de regen niet veel voor en kun je ook morgen weer volop genieten. Ik kijk uit naar je volgende verslag en ..... je foto's!
groetjes,
Stella

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!