Wijnand en Ellen Fietsreislog

Dank je wel voor de zon en de wind!

Dag 7

Præstø - Köge 55 km

Terwijl ik dit schrijf zit ik bij Køge aan de Oostzee, te genieten van de ondergaande zon, het mooie uitzicht en het geluid van de zee. Morgen mijn laatste dag hier in Denemarken, ik ben een week onderweg geweest maar het voelt als een maand! En ja Bob, ik heb nu heel veel zin om weer naar huis te gaan. Wat een reis! Wat een geweldig weer en wat een wind! Ik kom hier zeker terug, ik heb genoten.

De wind is inmiddels gaan liggen. Dat was vandaag overdag wel anders! Ca. 55 km gefietst tegen de harde wind in, maar wel weer met de zon!

Ik reed vandaag door een soort Teletubby landschap, glooiende groene heuvels met landgoederen en bijbehorende landhuizen. Tinkie Winky niet gezien, helaas, wel veel bonte kraaien, twee geelgorsen en een vaal grijze roofvogel. In Køge aangekomen om half 2 vanmiddag en mijn tentje opgezet op een plaatselijke doorsnee camping. Wel een lekker luw plekje uitgezocht. Daarna maar eens het stadje bezocht. Er zijn hier huizen uit 1612! Zo mooi! Het is toeristisch maar niet overdreven. Dat geldt ook voor de stranden, wel hier en daar een hotel of een camping, maar het ziet er allemaal erg natuurlijk uit.

museum in Köge

Morgen op naar de eindbestemming van deze reis: Kopenhagen, nog 60 km. Morgenavond om 18.53 uur gaat de trein naar Arnhem, de volgende ochtend kom ik er om 9.22 uur aan. Erg spannend hoe dat allemaal zal gaan.

Totgauw weer! Wijnand.

Reacties

Reacties

Jan Pieter

Je bent er bijna man. En natuurlijk, Græsset er altid grønnere på den anden side, het is ook weer fijn om thuis te zijn. Een mooi 'laatste stukje' gewenst en dan weer welkom thuis!

Berdien en Maarten

Het laatste stukje nog! En dan lekker naar huis! Echt goed dat je dan helemaal naar Denemarken bent gefietst!:) Dat kan niet iedereen zeggen;)
Succes nog de laatste 60km en veel plezier op weg naar huis!

Berdien en Maarten

'Wat is er mooier dan een stukkie fietsen als de zon schijnt...'

Ferdi en Irma

Hoi Wijnand,
als het goed is ben je nu weer thuis. We hebben met je meegeleefd door al die reisverslagen. Het was net als bij de vorige fietsreis alsof we zelf ook meefietsten.......Geweldig, je bent weer een ervaring rijker. Ellen en de kinderen zullen blij zijn dat je er weer bent. Jij slaapt weer in je eigen bed. Wat zul je lekker slapen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!