Wijnand en Ellen Fietsreislog

Eindbestemming gehaald én weer thuis!

Dag 8 - 9

Köge - Kopenhagen - Zwolle (gefietst 62 km; trein ca. 1000 km)

Zaterdagmorgen is het slechts 3.5 graad in de tent, de buitentent is bevroren! Maar ik heb het niet koud gehad (goede spullen).

nachtvorst -3

Na inpakken en zelfgemaakt ontbijt vertrek ik om 08.00 uur. Het wordt een mooie laatste etappe, aanvankelijk nog door boerenland, dorpjes en landgoederen, daarna meer langs de kust. Je merkt de toename van verstedelijking richting Kopenhagen. Toch blijf ik me verbazen over de mooie en vooral vrije kust. Maar ja, Denemarken heeft dan ook oneindig veel kilometers kust. In Kopenhagen aangekomen vraag ik voor de zekerheid even de weg naar het station, ik zit goed en kom bij het station naast het aloude pretpark Tivoli aan. Dit is even kicken, het hele eind op de fiets en nu loop ik hier midden in Kopenhagen, Waauw!!!

ik heb het gehaald, Kopenhagen!

De middag heb ik me vermaakt in deze mooie stad, ik bekijk een aantal gebouwen en maak veel foto's.

Tivoli

Op een terras bij een Italiaans restaurant bestel ik een heerlijk biertje, ik heb het verdiend. (51 kronen, ca 8 euro!!!) Wat later eet ik nog wat bij de chinees (jaaa...) en ga daarna naar het station.

station Kopenhagen

Zo sta ik heel Nederlands een uur te vroeg op perron 8. Maakt niets uit het is nog steeds mooi weer en met een cappuccino kom ik de tijd wel door. De trein arriveert 30 min. voor de vertrektijd, ik hannes even met het vinden van de juiste cabine, mijn fietst moet in treinstel 204 en ikzelf in 203. Er lopen stewards rond die zeer behulpzaam zijn en weten van mijn reservering. In de trein heb ik gezelschap van een Deens stel, zij zijn onderweg naar Parijs. Ik kan erg leuk met deze mensen in het Engels praten. Na een biertje in het treinrestaurant ga ik mijn bed in maar de reis verloopt onrustig waardoor ik niet goed kan slapen. De trein stopt vaak en staat soms lang stil. Later kom ik er achter dat deze trein meerdere bestemmingen heeft en dat er aan- en afgekoppeld wordt. Er wordt bijv. een deel aangekoppeld wat uit Moskou komt.

treinstel uit Moskou

Met een vertraging van anderhalf uur kom ik zondagochtend om 10.45 uur in Arnhem aan. Ik neem de trein naar Zwolle en ontmoet nog even snel mijn schat op het station. Zij moet vanmiddag nog een concert spelen met haar blokfluitensemble. Ik ga naar huis om te douchen en om -zoals Ellen het zegt- met beide benen weer op aarde terug te keren....

Zo dit was een heel verhaal, ik zal nog foto's uploaden en een filmpje maken van mijn trip. Nogmaals heel erg bedankt voor jullie meereizen. Ik heb er veel aan gehad!

Reacties

Reacties

Stella

Hey Wijnand,

Zo zit je nog in Kopenhagen en zo ben je alweer thuis!Wat zal je lekker slapen na zo'n brakke nacht in de trein.
Een prachtige tocht en prestatie!! Het was erg leuk om je zo te volgen. Ben zeer benieuwd naar de foto's.
Tja, en nu?........alweer stiekem plannen voor een volgende tocht?

Mam en pa

Fijn dat je weer thuis bent.Het biertje bij ons op het terras was trouwens wat goedkoper dan in Kopenhagen.Leuk dat je bij thuiskomst eerst even bij ons langs kwam.
Gr.van ons,
Mam.

Annemarie

Ha, you did it!
Gaaf hoor, en wat is iedereen lekker onderweg... Geniet van het weer!

Kus, Annemarie

hans stalpers

hallo wijnand,
leuk om je verhaal te lezen en je mooie foto's te bekijken. het komt ons allemaal zo bekend voor en daarom is het nog leuker om te zien. ik zie ook hoe je fiets in de trein staat en heb daarover een vraag. 14 mei vertrekken wij ook naar kopenhagen en als onze fiesten op deze manier in het rek moeten hebben wij problemen met onze lowriders. is het niet gebruikelijk dat de fietsen hangen? ik zie wel wat buizen werk maar kan het niet goed beoordelen.
ik hoor graag wat van je op mijn mail adres:
hans.stalpers(apestaartje)quicknet(punt)nl
hartelijke dank een nog veel fietsplezier
hans en marianne stalpers

Ferdi en Irma

Hoi Wijnand, we vonden het leuk om weer via deze site jouw belevenissen te lezen, maar om op deze manier via de film te zien hoe en waar je fietste, is dubbel zo leuk. Alsof we er zelf bij waren. De muziek is ook goed gekozen! Wanneer ga je weer?

Groetjes, Ferdi en Irma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!