Wijnand en Ellen Fietsreislog

De vierde dag

Na een heerlijk ontbij vertrok ik uit Withuis om 9.30 en reed vrijwel meteen de Belgische grens over.
Grotere kaart weergeven

Via de mooie Voerstreek, zeer steile hellingen en veel moeten lopen een zware col genomen, de col du Rosier, 556 meter bij Spa. Via de vallei van de Ambleve (weet je nog Louis?) bij de Liene aangekomen en gezocht naar een camping of pension. Het zal vanacht koud worden dus mijn voorkeur gaat uit naar een pension of gite. Er bleek van alles te zijn maar helaas gesloten. Uiteindelijk bij een gite in Berlieux aangekomen die niet werd niet verhuurd voor 1 nacht. De mevrouw belde wat rond en wist een adres. Vervolgens reed zij met haar auto voor mij uit 8 km lang in het donker naar ‘Guesthouse Shamrock'. De eigenaresse stond mij buiten al op te wachten met haar hondje, toen was het 10.15 uur. Ik was kapot! Gelukkig wel een lekkere kamer en een goed bed. Ook heel aardige mensen, zij bleek een Ierse te zijn, haar man was een Nederlander, samen waren ze in België beland omdat ze het er zo mooi vonden. Na 97 km vandaag vind ik het wel even welletjes, schrijf morgen mijn verhaal wel....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!