Wijnand en Ellen Fietsreislog

Fietstocht kop van Overijssel (75km)

Vandaag een lekker tochtje gefietst. Het was bijzonder mooi weer. Ik heb na mijn tocht in april naast wat kleine tochtjes, weinig grote afstanden gefietst! Ik heb dan ook iets met het voor- en najaar, het licht is mooier en het voelt anders, als je op zo'n dag door de weeribben fietst dan voel je de winter naderen, de ganzen vliegen al weer in formaties en zijn zich aan het 'vol vreten' om hun vetreserves aan te vullen. De route ging via Hasselt naar Dwarsgracht. Ellen nog even ontmoet voor een wandeling en een heerlijke lunch in Giethoorn. Hierna ging het verder via het pondje van Jonen richting Sint Jansklooster - Zwartsluiis - Zwolle.

fietspad van Hasselt naar Zwartewaterklooster

pontje bij Jonen

Ik heb voor 2009 wel weer plannen. Ik wil in april weer een langere tocht maken zij het wat korter, ik denk 1 week. Routes: bijv.: Zwolle - Basel of Berlijn ofOslo of ...... Met de trein heen of terug. Ook heb ik mij voorlopig opgegeven voor de Roparun, zie link, dit is een nonstop estafette hardloop wedstrijd van Parijs naar Rotterdam voor een goed doel (voor mensen met kanker). Ik ga met het DHV team mee als fietser/begeleider. Ik wil proberen de afstand nonstop af te leggen.(530km). Het is allemaal nog voorlopig. Voor de Roparun zoek ik sponsoren!

Genoeg om over te mijmeren. Groeten aan iedereen.

Wijnand

Video van 15 jaar Roparun

Reacties

Reacties

Koop

Ha Wijnand, ja: de natuur ziet er al weer heel anders uit. En tijdens fietsen heb je meer tijd om daar van te genieten! Er kan wel een straffe wind staan - die moet je vooral in de rug hebben ;-) Wij waren vorige week een paar dagen in Petten, maar we hebben de fietsen niet van de camper gehaald...
Mooi om avonturen te bedenken, hè? Oslo kan ik je aanraden - de weg er naar toe is lang - heel lang!

Marco

Hoi Wijnand,
Leuk om weer eens wat van je te lezen.
Voor en najaar hebben inderdaad dat bijzondere sfeertje met het betere licht voor foto's.
Ik maak hier dan ook dankbaar gebruik van tijdens het toeren op mijn kort geleden aangeschafte K75 (BMW)
Wel niet zo sportief maar wel heel leuk.

Met jou plannen zit het zo te lezen ook wel goed, zeker je voornemen de Roparun "te doen" vindt ik klasse!
Oslo is verder zeker ook de moeite waard.
Ik blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groet, Marco

Jan Pieter

Dat zijn weer krasse plannen zeg! Naar een goed Engels gezegde 'Enjoy the mijmering' wens ik jou daar ook alvast alle plezier mee want het is belangrijk leuke dingen te doen! Fijne muziekjes trouwens in je fimpjes ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!